Laten de oude wijven blijven op het Horsthoekerpad

Soms komt het onverwacht samen. Bij de meeste klompenpaden heb je wel het gevoel dit is ok. Uiteraard was dat ook bij het Horsthoekerpad in de buurt van Heerde. Maar als afwisseling van landschappen gecombineerd wordt met heel aangenaam nazomerweer op 8 oktober jl. dan ben ik heel tevreden. In de softe sector hebben ze het dan vaak over ‘dit is een cadeautje’. Ik ben wat allergisch voor die term. Bovendien bij een cadeautje moet ik altijd denken aan de beleefheidsregels om de gever te bedanken. Zo heb ik het immers geleerd van mijn ouders. Maar wie moet ik in deze bedanken? De vrijwilligers die het mogelijk hebben gemaakt. De boeren die het mais nog niet hebben geoogst. De rijke landheren van weleer die hun landgoederen her en der in het landschap hebben gedropt? Of de gemeente Heerde die ook in de bebouwde kom laat zien dat het waarschijnlijk aangenaam wonen is in Heerde. Of moet ik iedereen gaan bedanken omdat het tegenwoordig door de klimaatsverandering in oktober en zelfs november niet ongebruikelijk is dat zachte dagen geen uitzonderingen meer zijn. Ik laat het hier maar bij, en spreek de hoop uit dat de ouwe wijven zich nog veelvuldig en langdurig uitstrekken in Heerde en de wijde en omgeving.

Plaats een reactie