Nieuwe hobby op het Eekterpad

Bij het maken van bovenstaande foto op het Eekterpad had ik te laat door dat er een waslijn in de weg stond. Maar goed beschouwd stoort het fototechnisch gezien helemaal niet. Ik besef dat als ik het Eekterpad een dag later op zondag had gelopen, de was niet zichtbaar was geweest. Eenmaal waslijn bewust, zag ik overal waslijnen met overals, lakens en andere kledingstukken. Misschien ga ik ze wel verzamelen, waslijnen op foto’s om een apart mapje aan te leggen op mijn computer. Misschien ook niet hoor, maar het heeft wel iets, al die nijverheid in de periode dat de drogers het gemak van ‘den huismens’ dient. (ik ben wel zo woke om het woord huisvrouw niet in de mond te nemen). Goed ik zal er eens over nadenken om tijdens de resterende 71 klompenpaden alert te zijn op waslijnen in het landschap. Maar er is zo veel om op te letten. In Oosterwolde nabij Elburg ging het al om graven, mooie lanen, heel veel (verbouwde) oude boerderijen en landhuizen.

En naast de focus op al het bovenstaande moois op dit klompenpad kwam ik ook nog een slapend ponyveulen tegen. Ja, ik weet het niet of een nieuwe hobby van de waslijnen echt een goed idee is. Ik heb in ieder geval geen spijt van dit, voor mij 61e klompenpad.

(meer foto’s op Intstagram titiissprakeloos)

Plaats een reactie