Een persoonlijke tocht in stemmig Nederland….nog 9 dagen te gaan.

veertig 5

Bewust heb ik gisteravond het debat niet gezien. Ik had er geen zin in. Volgens mij heb ik niets gemist. Mogelijk alleen Diane Matroos, die had ik niet op mijn netvlies staan. Een pittig ding naar ik heb begrepen. Mensen klagen nu al steen en been, maar in een kapitalistisch land is het vraag en aanbod. Dus waarschijnlijk voorziet het politieke gekrakeel in een behoefte, want anders hadden we wel met 8 miljoen mensen Boer zoekt vrouw gekeken. Persoonlijk had ik er geen behoefte aan. Ik heb Floortje gekeken, daarna Reizen Waes opgenomen van de Belg en daarna via uitzending gemist Zondag met Lubach. Al met al vermakelijke infotainment aan het einde van het weekend.

 

Vandaag weer even terug naar de politiek. Van horen zeggen dus, begreep ik dat Marianne Thieme tegen het homohuwelijk is. Ze loopt er niet mee te koop, want het past niet binnen het progressieve plaatje. Zo laat (of liet) Henk Krol de pensioengerechtigde leeftijd betalen via verlaging van de AOW (of was het nu WAO). En Kees van der Staaij twitterde vanochtend dat, na het terugzien van de beelden van het debat, er meer collega’s baat zouden hebben bij zondagsrust.Humor! Minder humoristisch is het vrouwenstandpunt in de ziel van de SGP-er en waarover niet gesproken wordt dat de partij die voor het leven is, de doodstraf geen probleem vindt. Of wat te denken van het Wilhelmus van Buma. Enkele maanden terug stemde hij nog tegen een voorstel in de kamer. Als het Wilhelmus gepropageerd wordt door de PVV dan ben je tegen. Een discussie tussen de VVD en Artikel 1 in de hoofdstad leerde dat er bij de partij van Sylvana niet verholen anti-Joodse sentimenten zijn. Datzelfde zal DENK wel hebben. Ik hoor ze de laatste dagen trouwens weinig, zouden ze al aan het flyeren zijn voor Erdogan? Wie zal het zeggen.

Al met al weet ik nog steeds niet op wie ik ga stemmen. Mijn shortlist is nu nog vier partijen.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Actueel Sprakeloos en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Een persoonlijke tocht in stemmig Nederland….nog 9 dagen te gaan.

  1. Rob Alberts zegt:

    Met de volgende link kun je meer over de religieuze achtergrond van Marianne Thieme vinden:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten
    Vriendelijke groet,

  2. Johan zegt:

    Dat Marianne gelovig is, is allang bekend. Zolang ze haar religie buiten haar politieke praktijk laat, heb ik er geen problemen mee.

Geef een reactie

