Begrip, van de dag (193) Het is zo ver.

onruststoker

 

 

HET IS ZO VER!

 

Het is zo ver. Ik heb ze gezien. De vieze plaatjes, getver! Nee, geen wijdbeense blote mevrouwen, integendeel. Verteerde longen, gore gebitten en andere hele enge ziektes prijken op de tabakswaren. Vanaf nu ga ik de Nederlandse staat maar terugpakken door de Duitse overheid te steunen. Als we uit moeten gaan van meer dan vijftig procent accijns en andere belastingen, dan lever ik dus zo’n €1000, – per jaar aan onze oosterburen af. Tel daarbij op dat benzine tanken ook loont om nu wekelijks af te reizen, dan mist de overheid alhier zo’n drieduizend euro, de ondernemers in de buurt een meervoud van dit bedrag aan omzet.

Naast mijn gezondheid berokken ik de schatkist maar een speldenprikje pijn, maar ik zal niet de enige zijn, denk ik. En laten we eerlijk wezen, hoe Europees zijn we nu, hoe snel zullen de Duitsers volgen? In Thailand kende ik de plaatjes al, maar de pakjes waren kleiner dan de meegebrachte Nederlandse pakjes, dus het was zo verholpen om de opruiende teksten en plaatjes te omzeilen. Ze moeten niet denken dat ik gek ben. Ik ben geen debiel die pas bij visualisatie kan bedenken dat roken slecht is. Daar heb ik slechts mijn eigen waarneming qua conditie nodig en ik weet genoeg.

Sterker nog, het krijgt iets heroïsche om nog te roken. Lekker tegen de betutteling ageren en schijt hebben aan de fundamentalistische gezondheidsconventies. En natuurlijk zijn er mensen die dit een onbegrijpelijk bewijs vinden van struisvogelgedrag, roken is immers dodelijk. Ik kan toch lezen, waarom moet dat ook nog gevisualiseerd worden? En als de Duisters flauw gaan doen, is er wel weer een andere oplossing. Ik vind het wel lekker zo’n achterhoede gevecht, je hoeft toch niet altijd in de voorhoede vechten. Dat lukt me trouwens toch niet met mijn conditie.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Begrip, van de dag (193) Het is zo ver.

Geef een reactie

