Begrip, van de dag (190) Op glad ijs

20160624_212054

 

 

OP GLAD IJS

 

Als ik eenmaal een auto heb en er aan gewend ben, dan is het voor mij een gebruiksvoorwerp. Maar de zoektocht naar een nieuwe (of in de meeste gevallen) een andere, dan komt de man in mij los. Niet dat ik ooit onder een motorkap kijk, ik begrijp er niets van. Maar het wikken en wegen tussen de emotie en de mogelijkheden van de portemonnee vind ik geweldig. De auto die ik op het oog heb, wordt ook steeds mooier. En ik heb het dan echt niet over Ferrari’s, Jaguars of andere testosteronbakken. Nee, als ik naar het recente verleden kijk dan praat ik over een oude Volvo 850, een Hyundai H200 bus en de huidige auto, Citroën C5. Allemaal geweldige auto’s in de periode van twijfel. De nieuwe liefde betreft een Skoda Fabia Combi. Niets sexy aan te ontdekken, sterker nog de meeste halen hun neus er voor op. Ik vind hem nu prachtig, de Tsjechische schone.

Minder prettig vind ik de verkoop van mijn voormalige liefde. Je hebt er een aantal jaren mee gereden en je moet afscheid nemen van het stuk blik. Het doet me altijd meer dan ik wil toegeven. Sterker nog, dat vleugje verdriet is een donker randje over het plezier van de nieuwe auto. Het woord liefdesverdriet is misschien te sterk uitgedrukt, maar momenten van weemoed overvallen me wel. Meestal gaat de oude auto mee in de onderhandelingen en met het wegrijden van de nieuwe, ben ik de oude vergeten.

Nu ga ik het anders doen. Ik wilde plaatsen op Marktplaats, maar dat kost geld. Misschien een beetje gierig, maar dat doe ik niet. Bovendien voelt het een beetje alsof ik een pooier ben die een oude Franse dame (Citroën C5 dus) in de vitrine zet. Nee, iemand wil moet hem graag willen kopen, al is het maar om mij een nieuwe aan te smeren. De tweede optie is Ikwilvanmijnautoaf.nl. Voor de liefhebber of potentiële gegadigden, hij staat er op. Mag ik zelf wat doen met tweedehands autohandelaren. Die hebben een reputatie zeg. Het voelt een beetje alsof ik op verboden terrein begeef, iets doe wat niet mag. Dat gescharrel met oude auto’s is alsof je op een louche datingsite zit, maar ik zal me handhaven op het gladde ijs.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Begrip, van de dag (190) Op glad ijs

  1. Rob Alberts zegt:

    Succes met de verkoop!

    Fietsende groet,

Geef een reactie

