Begrip, van de dag (187) Kwestie van perspectief

perspectief

 

KWESTIE VAN PERSPECTIEF

 

De HEMA is natuurlijk te ver weg om droog een paraplu te kopen. Dat wordt een kwestie van mosterd naar de maaltijd. Klam kom ik aan bij een etablissement tegenover ooit Nederlands trots, de V&D met het zicht op La Place. Wat nou La Place, als je aan het begin van de zomer nog bibberend een tafeltje bij de open deur moet zoeken. Let’s dance van Donna Summer geeft een vals beeld van de condities ter plekke. Een jongedame met Oost-Europese kleurspoeling voor oude dames doet haar ronde voor de mensen die schuilen voor de neervallende plensbui onder de donkere parasols. Zelf word ik geholpen door een dame die zeer bewust is van haar jeugdigheid en haar aantrekkingskracht qua bilpartij. Die durf ik natuurlijk niet op de foto te zetten. Een simpele maaltijd met een Fantaatje is mijn deel. Hoort varkenshaas wel rood te zijn van binnen of zit ik vanavond uren op de plee. Mistroostig kijk ik naar de belofte die de Vierdaagse vlaggen voor de komende maand in Nijmegen moet gaan brengen. Een hoop bombarie voor een rondje wandelen om de stad. Mistroostig kijk ik naar buiten terwijl ik het vakantiemaaltje eenzaam naar binnen werk.

 

Of:

 

Nog net de HEMA kunnen bereiken voordat ik echt nat ben geworden. Snel een paraplu kopen voor de zomerbui losbarst. Een beetje klammig kom ik aan bij het fleurige eethuis en kijk uit op het ooit zo trotse warenhuis V&D. La Place ligt er een beetje verloren bij, maar met de bijna tropische bui die de zomer in luidt, zal het echt wel goed komen. Een tafeltje bij de deur, in verbinding met de zomerse condities buiten, is voor mij. Ter versterking van de sfeer zingt Donna Summer Let’s dance. Een werkstudente die in een jolige bui haar haardos vrolijk paars heeft gemaakt doet haar ronde op het terras onder de veelbelovende parasols met vrolijke mensen. Zelf word ik geholpen door een jeugdige dame die opvalt door haar prachtige geprononceerde billen. U zult me op mijn woord moeten geloven, natuurlijk schaad ik niet haar privacy. Onverwacht op dinsdagavond een satéetje met Vlaamse frieten. De varkenshaas is goed medium en mals, goed voor de spijsvertering. De zomerfeesten komen er weer aan, Nijmegen maakt zich op via de overbekende wandelvlaggen. Een prachtig nationaal volksfeest voor de stad. Tevreden kijk ik om me heen, ik prijs me gelukkig met het moment.

 

Eén foto, een kwestie van perspectief.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Begrip, van de dag (187) Kwestie van perspectief

  1. Rob Alberts zegt:

    Een blog voor de prijs van twee ……

    Regenachtige groet,

Geef een reactie

