Begrip, van de dag (173) Ideale begraafplaats

de uithof

IDEALE BEGRAAFPLAATS

 

 

Alles wat op internet staat blijft voor de eeuwigheid bewaard! Of je dat nu wil of niet, zo wordt mij verzekerd. Met deze kennis ga ik ook maar eens gebruik maken van Big Brother. Dus Facebook, Twitter en wat al niet meer, let op. Hierbij komt mijn revelatie voor vandaag. Ik weet waar ik begraven wil worden. Zet dat goed vast. Niet vandaag hoor. Ik wil nog een tijdje mee. (een duiveltje op mijn schouder zegt dan ‘moet je wel stoppen met roken”) Ik negeer al mijn stemmen en ben verheugd op mijn laatste rustplaats. Ooit. Hoewel ik al jaren niet meer aan begraven denk, ben ik van mening veranderd.

 

Graag reserveer ik een plaatsje in Oosterhesselen in de veengronden aldaar. Misschien dat ik eeuwen later als veenlijk nog dienst kan doen in een of ander oudheidkundig museum. Maar daar doe ik het niet om. Ik doe het voor mijn publiek op de dag dat ik het tijdelijke met het eeuwige verwissel, zeg 25 mei 2056. Dan heb ik net mijn 90e verjaardag gevierd (ja, ja, ik weet het wel, mits ik gestopt ben met roken). Ik heb de begraafplaats niet eens gezien, maar tegenover de weg er naar toe staat een allerliefst vakantiehuisje met de even lieflijke naam De Uithof.

Nu leek het me een geweldig idee dat iedereen tegen die tijd een snipperdag opneemt en heerlijk vakantie gaat vieren. Met een plaatje in de tuin om mij als toekomstig veenlijk te zien worden weggereden met paard-en-wagen naar mijn laatste rustplaats. Misschien dat de naam dan ook nog veranderd kan worden in Uitkijkhof of misschien wel Kijk-uithof (Had je maar niet moeten roken). Nog even smoezen met de Dela of e.e.a. gefinancierd kan worden. Oosterhesselen dus en zet 25 mei 2056 maar vast in je agenda. Als het later wordt zal ik het laten wetenT

 

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Begrip, van de dag (173) Ideale begraafplaats

  1. Rob Alberts zegt:

    Bij deze mijn late felicitaties voor je verjaardag.
    2056 betekent dat ik 100 jaar ga worden.
    Dat vind ik te voorbarig.

    Maar jou wens ik nog vele jaren.

    Vriendelijke groet,

  2. Jet zegt:

    Ik, als uitbater van de Uithof, lees heel toevallig jouw mooie verhaal over je toekomstige begraafplaats die gelegen is tegenover de Uithof.
    Je hebt gelijk het is het mooiste begraafplaatsje wat je bij leven zou kunnen wensen.
    Mijn man ligt er ook!
    Even voor de goede orde, mooi in jouw verhaal, maar het klopt niet.
    Oosterhesselen ligt op zandgrond, dus dat veenlijk kun je op je buik schrijven!

    Groetjes Jet

    • sprakeloosid zegt:

      Dag Jet, daar doe ik het dus voor. De eeuwigheid van Internet heeft er voor gezorgd dat je een jaar later alsnog gelezen wordt. Leuk. Tja, mijn verhalen blinken over het algemeen niet uit in degelijk wetenschappelijk onderzoek. Ik weet van de Zandgronden in Drenthe en de veenkoloniën. Ik heb de beste voor het verhaal maar gepakt. Dank voor je reactie.
      Vincent

  3. Rob Alberts zegt:

    Het is wel heel erg stil op dit blog.

    Ongeruste groet,

    • sprakeloosid zegt:

      weinig inspiratie, kritisch op in mijn ogen te veel van hetzelfde, druk met tuin, portugees (hetgeen ook stokt) werk. KOmt wel weer. Misschien zondag en verder, want met mijn zoon naar Belgrado. Misschien ook niet, maar zorg is niet nodig.

Geef een reactie

