Begrip, van de dag (171) Brandnetelteven

brandnetelteef

 

BRANDNETELTEVEN

 

Als er iets is dat de echte man met een mengeling aan gevoelens toetreedt is het wel het proces van een auto kopen. Buiten dat je afscheid moet nemen van je oude ‘vriend’ die je overal mee naar toe heeft genomen, is het altijd een aanslag op je portemonnee.  Als deze fase is overwonnen komt het zoekproces op gang. Niks leuker dan dromen over een andere auto, rekensommetjes maken en met je partner langs garages gaan. Heerlijk! Ik heb verder niets met auto’s en mijn ego (of andere onderdelen) veranderen ook niet wezenlijk bij een bepaald model. Eenmaal bezitter van een nieuwe vierwieler, ga ik over tot de orde van de dag. Ik rijd van a naar b en meestal vind ik dat best leuk.

 

Het is weer zo ver, want de belofte van onze garagehouder dat er onkosten aan zitten te komen van bijna een maandsalaris noopt ons tot heroverweging van ons mobiele park. Afgelopen week zaten we aan tafel met een heuse verkoper. Een aardige man, daar niet van, maar hij werd pas echt toeschietelijk en amicaal toen bleek dat er echt wat te verkopen was. Nadat hij inschatte dat er geen oude Japanner verkocht hoefde te worden, vroeg hij naar onze achtergrond. Bij ‘reclassering’ spitste hij zijn oren en vond interessant te melden dat hij bij zijn vorige huis heel veel junkies had zien lopen. ‘’Erg toch?!” Dat vonden wij ook. Voor zijn goede beeld hielpen we hem maar uit de brand dat de statistieken van hun vrouw meppende autoverkopers de laatste jaren ook uit de hand begon te lopen.

 

Hij vroeg ook of er niet al te veel brandnetelteven werkten. Daar had hij namelijk een hekel aan. Besmuikt keek hij onder tafel of ik mijn geitenwollensokken wel aan had. Hij stelde vast dat dit niet zo was en ging over op zijn professie, het verkopen van auto’s aan ons. Tja, mijn levensgezel kan met haar yoga en aanverwante zaken in zijn optiek een echte brandnetelteef zijn. En ik? Ik schrijf mijn stukje in een yurt op retraite. Bij aankomst kreeg ik een kopje thee, geen idee van welke substantie gemaakt. Gelukkig heeft hij geen idee wat onze sector denkt van de gemiddelde autoverkoper. Och en het was best een aardig jong hoor, hij zou zijn vrouw nooit slaan. Dat deed je toch niet, maar hij zal dan ook geen brandnetelteef tussen de lakens hebben.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Begrip, van de dag (171) Brandnetelteven

  1. xonnebloom zegt:

    hahaha, nou geef mij dan nog maar een lekker brandneteltheetje.
    komende dagen heerlijk frisse topjes….
    En welke auto gaat het worden.
    zelf rijd ik na 10 jaar autoloos (diehard brandnetelteef) een polo uit 99′
    een geweldige auto, rijdt heerlijk.
    maar voor mijn gevoel passen we niet bij elkaar.
    succes!

    • sprakeloosid zegt:

      Ik ben meer een koffieman, maar dit terzijde. Als het geweldig is die Polo, wat past er dan niet. Wil je een oude eendje? We zijn er nog niet uit wat het gaat worden. Streven is zorgeloos rijden.

      • xonnebloom zegt:

        doe mij maar een bakfiets en een crosfiets 😉
        autorijden is eigenlijk gewoon asociaal leuk.
        zorgeloos rijden word geregeld…..de zelfrijdende auto.
        daar betaal je voor zonder dat die van jou is….heerlijk zorgeloos.
        nog even gedult.

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik drink vooral citroenmelisse thee uit eigen tuin.
    Soms een verse munt thee in een uitspanning.

    Dat is dus heel wat anders!

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

