Begrip, van de dag (129) Schop onder je hol

Schop onder je hol

 

 

SCHOP ONDER JE HOL

Ik vrees dat dit een exhibitionistisch stukje gaat worden. Niemand hoeft te vrezen dat er onoorbare foto’s geplaatst worden, maar vandaag werd een donker rafelrandje van mijn gevoelsleven geraakt. Ik hoorde op de radio een interview met een integere mevrouw wiens broodwinning bestaat uit het geven van knuffeltherapie. Mijn ratio zegt dan, het zal wel nodig zijn en er is een markt voor. Met name dat laatste kan ik me voorstellen met de enorme eenzaamheid in het land van individuen en gebrek aan cohesie. Mijn gevoel zegt echter: ,,Dat moet je toch niet willen?” En hiermee toon ik wel een pietsie conservatisme en gebrek aan empathie en zo wil ik liever niet te boek staan.

Ik weet natuurlijk dat aanraken en aangeraakt worden belangrijke facetten in het leven zijn van ieder mens. Natuurlijk begrijp ik dat het totaal iets anders is dan betaalde seks, of liefde zo u wilt. Ook daar is een grote markt voor, hoewel het nog altijd, of misschien weer steeds meer, in de taboesfeer ligt. Maar in geval van prostitutie noemen we het geen therapie. Knuffelen is natuurlijk heel natuurlijk. Ouders knuffelen hun kinderen, vriendinnen knuffelen vaak en veel en zelfs vrienden knuffelen bij begroeting al ziet het er vaak uit als een dreun op de schouder. Een pluche beer of een huisdier kan een vervanging zijn, al zal nimmer het intermenselijke contact hiermee vervangen kunnen worden. Maar betaalt een knuffel krijgen,uiteraard ingekaderd in een therapeutische setting heeft ogenschijnlijk iets triest. En misschien is dat het ook wel, maar soms is de menselijke samenleving heel triest.

Toch bracht het me op een idee, ik zie een andere markt, een tegenovergestelde markt. In mijn optiek zijn er ook genoeg mensen die een schop onder hun hol nodig hebben en dan ook letterlijk een trap onder hun reet. Ik noem het ‘kick the ass-therapie, waarbij therapie wel nadrukkelijk genoemd moet worden anders kan men in verwarring raken en kinky gedachten koesteren. Bij de therapie denk ik echt niet aan zweepjes of plankjes, maar puur aan een stevige uithaal met mijn maatje 45. Uiteraard ingekaderd met vooraf een keurig intakegesprek om nut en noodzaak te definiëren. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die af en toe van zichzelf denken dat ze een schop onder hun hol hard nodig hebben, hoop ik. En anders denk ik dat wel en krijgen ze gratis mijn helende therapie.

 

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Begrip, van de dag (129) Schop onder je hol

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik begrijp dat je ook verschillend schoeisel gaat aanschaffen voor dit nieuwe beroep ….

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

