Begrip, van de dag (99) Muze van de dag

binoche

 

MUZE VAN DE DAG

 

Het is oneerlijk verdeeld in deze wereld, echt heel oneerlijk. Ik zit tegen mijn honderdste blogje met de veelbelovende titel ‘Begrip van de dag’ en dan zijn er mensen met een veel beter idee. De fotograaf Rem van den Bosch heeft het mooi voor elkaar. Hij streeft ook naar dagelijks werk onder de veelbelovende titel Muze van de dag. Zijn vrouw heeft 365 vrouwen geselecteerd die hij een voor een afwerkt en fotografeert, naakt welteverstaan. Iedere dag een andere, 365 vrouwen in een jaar en iedere dag niet nadenken over je onderwerp en iedere dag van de straat. Lijkt me een mooie dagbesteding. Vrouwen, dat is nogal wat anders dan politiek, Weltschmerzen en huis-tuin-keuken blogjes. Welke afslag heb ik gemist?

Mijn vrouw heeft geen tijd om tweeduizend sollicitaties door te ploegen en 365 vrouwen uit te zoeken. Ik kan ook niet zo lekker fotograferen volgens mij, bovendien is het al gedaan. Maar als ik er nu eens één in mijn eigen serie zet. Wie is mijn muze? Buiten mijn eigen vrouw natuurlijk, maar die laat zich vast niet naakt vangen voor de camera, laat staan dat ik dit op internet aan de openbaarheid kan prijsgeven. Ik denk dat ik met Juliette Binoche zal aankomen voor mijn blogje ‘Muze van de dag’. Nu nog even een naaktfoto van haar van internet plukken.

Ik vrees bij dat zoeken van die naaktfoto dat ik mogelijk heel wat ‘bagger’ zal tegenkomen. Ik heb een aantal films met de Française gezien. In The Unbearable Lightness of Being wordt ze gefotografeerd, naakt, dus dat wordt zoeken. Niet zelf gefotografeerd en dus ook niet gesproken. Tja dan krijg je muzeblogjes zoals dit. Even overweeg ik mijn fantasie aan de wereld prijs te geven, maar ik vrees dan een hoog gehalte aan Febo-eroktiek. Misschien dat ik maar gewoon morgen de wereldpolitiek moet aanpakken. Dat is ook heel mooi onder het mom Schoenmaker bij bij je lees.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

