Begrip, van de dag (86) Domme Heikneuter

finkers

DOMME HEIKNEUTER

 

Het nieuwe jaar ben ik begonnen met Herman Finkers, we hadden de oudejaarsconference opgenomen. Ik mag dus stellen dat we het jaar heel goed begonnen zijn, wat een fijne voorstelling. Kijkcijfers en diepgang dat was de apotheose van de show en dat wil ik meenemen voor mijn blogjes en begrippen in 2016. Dus een boodschap, maar wel veel hits is mijn streven. En wat is daarvoor nodig, een naakte vrouw. Ik leen haar gemakshalve maar even van Herman Finkers, ik zal haar niet te dansen vragen. Maar als blikvanger voor mijn eerste begrip van dit jaar moet het kunnen.

Herman Finkers, was de sublieme domme heikneuter, die een prachtig verhaal vertelde op de van hem bekende manier. Verfijnd, komisch en hilarisch, maar op zijn tijd heel scherp zonder dat hij weerstand oproept. Maar dan het einde, met de blote danseres pakte hij heel geraffineerd uit met een ode aan de kwetsbaarheid en de schoonheid van het leven. Maar bij mij blijft hangen, hoe krijg je de diepgang en schoonheid in je programma (of blogjes) zonder vulgair of grof te worden. Dat is een hele opgave voor de komende 280 blogjes. We gaan ons best doen.

En wat moeten we daarvoor doen? Nu allereerst diepgang en schoonheid vinden en niet blind blijven staren op de blote danseres die je bovendien nog gepikt hebt. Diepgang op 1 januari? Over goede voornemens bijvoorbeeld? Goede voornemens zijn uitingen van domheid omdat je bewust een doodlopende weg (andermaal) inslaat want je bent te lui om het doolhof te verkennen die je wel naar de uitgang en de oplossing leidt. Is dit diepgang of schoonheid? Ik weet het niet, maar het is wel waar. En mijn vader zei altijd ,,Mooie woorden zijn niet waar, en ware woorden zijn niet mooi!” Hij kan het weten, want ook hij is een domme heikneuter of in de volksmond een Tukker, geboren onder de rook van Almelo.

 

Wist je dat er een Facebookgroep van Herman Finkers Fans is? Volg de link

 

betrijp van de dag 1

 

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Begrip, van de dag (86) Domme Heikneuter

  1. Rob Alberts zegt:

    ,,Mooie woorden zijn niet waar, en ware woorden zijn niet mooi!”
    Jouw vader is een wijs mens!

    Opgeruimde groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Fijn dat Herman niet hoeft te vloeken en bulderen om gehoord te worden. Zo luister je beter en bent niet moe achteraf.

  3. Pingback: Begrip, van de dag (88) Mag ik dan bij jou | sprakeloosverhalen

  4. Dan mag ik je lezers er wel even attenderen dat er op Facebook een groep “fans van Herman Finkers” bestaat hè?

Geef een reactie

