Begrip, van de dag (82) Loek Hermans

peert van ome loeks.jpg

LOEK HERMANS

 

Ik zal eens een geheimpje verklappen. De laatste jaren vind ik er geen barst aan om over politici te schrijven. Voor een blogjesschrijver en politicoloog is dat best vreemd, de Haagse Burelen zouden eigenlijk een bron van inspiratie moeten zijn. Maar alles wat ik kan bedenken door als observant aan de zijlijn een beetje mee te hobbelen met alle hypes, stemt me niet vrolijk. Veel meer dan rioolblaadjes niveau kom ik niet. Aan de andere kant heb ik ook geen hoge pet op van het electoraat. Het kan maar zo zijn dat er een correlatie, de mensen krijgen de leiders die ze verdienen.

Er is zelfs een periode geweest dat ik mezelf de opdracht gaf niet meer over Geert Wilders te schrijven. Het werd te goedkoop, te voor de hand liggend en het leidde in ieder geval niet tot een verheffende discussies. Je was al gauw een multiculti, lid van de Linksche Kerk of een allochtone-knuffelaar. Het deed me niet zoveel, maar Geert Wilders, daar had ik echt schoon genoeg van. Ik denk dat het in 2008 of 2009 is geweest. Mijn individuele cordon sanitaire heeft niets geholpen. Hij werd zelfs betrijp van de dag 1gewaardeerd gedoogpartner. Ik kon er niet onderuit om ‘hij die niet genoemd mocht worden’ toch weer te benoemen in mijn blogjes, af en toe.

Vandaag maak ik een uitzondering, Loek Hermans. Hij is van de partij die de laatste jaren vaker ernstige problemen heeft met integriteit. Loek Hermans maakt het echter wel heel bont. Hij is onlangs door de Ondernemingskamer persoonlijk verantwoordelijk gesteld voor zijn aandeel in het wanbeleid bij zorginstelling Meavita. Ik ken niet alle boekhoudkundige details, maar dat lijkt me heel erg. Hij heeft zijn fractievoorzitterschap in de Eerste Kamer er aan moeten geven. Nu ben ik zeker geen voorstander van eens een dief, altijd een dief. Een mens hoeft van mij niet met de mestkar in het publieke domein of eeuwig branden. Maar als zo iemand dan zelf de mestkar kiest om met een plaat voor zijn kop voor het burgemeesterschap in Zutphen te opteren en daar mee weg denkt te komen, dan ben je niet goed wijs. Je gaat vrijwillige op die mestkar zitten en denkt dat de mensheid gek is. Ja dan verdien je zelfs genoemd te worden in mijn blogje. Alstublieft mijnheer Hermans.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Begrip, van de dag (82) Loek Hermans

  1. Rob Alberts zegt:

    Of het door jouw blog komt?
    Hij heeft alsnog bedankt ……

    Opgeruimde groet,

Geef een reactie

