Begrip, van de dag (66) Paarse Vrijdag

paarse overall

PAARSE VRIJDAG

Ik voelde vanochtend bij het weglopen van huis, het zit niet goed. Eenmaal in de trein zag ik bij een van mijn Facebook-kornuiten dat ik onjuist gekleed ben voor deze speciale dag. Het is namelijk Paarse Vrijdag! Ik had iets paars aan moeten trekken en daarmee aantonend dat ik iedere seksuele voorkeur accepteer en dat iedereen van mij uit de kast mag en voor mij niet bang hoef te zijn. Kijk dat wil ik best doen, als iedereen nu dit blogje leest, weet iedereen dat je van mij mag zijn wie je bent, op wie je valt en met wie je kunstjes doet in bed of waar dan ook. Ik vind het allemaal goed, als het maar op vrijwillige basis is van beide partijen, of als er meer partijen in het spel zijn van alle partijen. Je doet maar. Dit ter compensatie voor het feit dat ik geen paarse kleding heb gedragen vandaag.

Ik had trouwens nog nooit van Paarse Vrijdag gehoord, dus ik kan het mezelf niets kwalijk nemen. Eerlijkheidshalve moet ik diep in mijn geheugen graven om me ervan te vergewissen of ik wel paarse kledingstukken heb. Een overhemd geloof ik, dat ik draag als niets anders voorhanden is of wanneer mijn levensgezel vindt dat het past bij mijn outfit. Ik heb niets met paars, sorry. Dat mag ook natuurlijk. Rood vind ik mooier. Misschien dat we op een nader te bepalen tijdstip allemaal rood gaan dragen. Rood is de kleur van de liefde in de meest brede zin van het betrijp van de dag 1woord. Homo, lesbo, bi, transgender of wat ik onlangs leerde fluïde, een soort flexibele androgyne modus. Ik wil er best rood voor dragen, naast de kleur van de liefde is het dan ook meteen de acceptatie van mensen die geen paars willen dragen. Rood is het nieuwe paars.

Ik ben eigenlijk niet zo goed in dit soort maatschappelijke manifestaties, ik loop liever anoniem op straat en als iedereen dit blog heeft gelezen dan weten ze dat ik eigenlijk best heel rood (voorheen paars) van hart ben. In het openbare leven hoeven ze niet te weten wat ik denk, vind of voel. Hypocriet als ik ben, maak ik voor de voetbalwedstrijden van Feyenoord een uitzondering, dan draag ik de mooiste sjaal van Nederland. Ik beloof plechtig dat ik, als ik op tijd op de hoogte ben, op Paarse Vrijdag een opvallend rood kledingstuk zal dragen. Misschien wel mijn Feyenoordsjaal.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Begrip, van de dag (66) Paarse Vrijdag

  1. Rob Alberts zegt:

    Een paarse stropdas hangt er in mijn kledingkast.
    Op tijd gewaarschuwd heb ik vrijdag te netjes gekleed rond gelopen.

    Voetbalkledij draag ik daarentegen weer niet.

    Met Feyenoord gaat het steeds beter, gefeliciteerd.

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

