Begrip, van de dag (61) Adele

adele

ADELE

 

Dag Adele! Vandaag kwam ze weer even langs. Niet zo lang, maar ze was er weer. Sinds een week of drie komt ze met enige regelmaat langs via de lijst ‘trending topics’ op Twitter. En dat is dan een signaal dat iets hot is, of zoals ze vroeger, zelfs voor mijn tijd zeiden, ‘hip’. Soms reageer ik meteen als iets trending is. Op andere momenten misbruik ik de trending topic items om mijn eigen stukjes te promoten. Soms lukt dat en op andere momenten helemaal niet. Bij Adele reageer ik eigenlijk slechts met ‘Dag Adele’. Niet hardop hoor, ik ben niet gek. Ik weet dat het een zeer populaire zangeres is, volgens mij uit Engeland. En als Paul de Leeuw niet van de herenliefde zou zijn geweest, zou hij haar al twintig keer ten huwelijk hebben gevraagd. Ik weet niet of Adele zou hebben toegehapt.

Vandaag dacht ik, nu moet het er maar eens van komen, ze schijnt een megahit te hebben en wat ik van haar ken qua zingend vermogen is beslist het aanhoren waard. Nu luister ik zelden of nooit de populaire hitzenders, dus ik ben nog niet doodgegooid met een nieuwe “Adele”. En uiteraard heb ik ook niet in de rij gestaan om haar concert te bezoeken. De nieuwste hit heet “Hello” en dat is dan weer heel toepasselijk. Ik luister en zoek even naar de lyrics omdat ik geluidsdoof ben, dus haar teksten amper kan verstaan, maar dat heb ik ook bij veel Nederlandse teksten. Mijn ‘Dag betrijp van de dag 1Adele’ wordt door haar niet begroet met Hello, want ze heeft het overduidelijk tegen iemand anders.

Ze beschrijft de spijt van iemand die het uitgemaakt heeft met een ander, zijn of haar hart heeft gebroken en naar het schijnt zich in de relatie ook nog lullig heeft gedragen. Zo te horen heeft ze er echt spijt van, maar de andere kant geeft niet thuis. Van mijn vader leerde ik altijd al de volgende levensvisie namelijk ‘Berouw komt na de zonden’. In mijn werkzame leven zei ik het onlangs nog tegen een boefje op het politiebureau toen hij spareribs had gestolen in een supermarkt. Hij begreep me, in ieder geval op dat moment. Ik weet niet of Adele het begrijpt, maar als ze weer als trending topic verschijnt, zal ik dat tegen haar zeggen. Nog steeds niet hard op, want ik ben nog steeds niet gek.

Op deze link kom je bij het nieuwste youtubefilmpje

 

 

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

