Begrip, van de dag (49) Stelling van Henk Krol

henk krol

STELLING VAN HENK KROL

Onze 50+ held, Henk Krol is binnen een week weer in de fout gegaan door een overledene te feliciteren op Facebook. De grappen en krollen (haha, ik ben me er eentje) zijn niet van de lucht op Twitter. Ik zal niet in herhaling vallen en verwijs u, mocht u interesse hebben, gewoon maar even naar #henkkrol en u zult zelf beleven hoe fijn hij zijn persoonlijke PR op de rails heeft. Dat hij al opzienbarend in het nieuws kwam door creatief boekhouden bij de Ouderenpartij en toch nog een comeback mag maken, er zullen vast redenen voor zijn. Dat de arme man Joost Zwagerman kort na zijn dood feliciteert is pijnlijk, maar het is hem vergeven. Maar dat hij er niet van leert is kwalijker en zo moeilijk is dat niet, iemand niet feliciteren. Vandaag andermaal in het nieuws met de felicitaties. Zou de man een glaasje te veel op hebben na de beraadslagingen in het parlement.

Dan heb ik een tip voor Henk Krol, wat ik altijd deed als ik te veel gedronken had of dacht dat ik in de buurt kwam van dat teveel. Ik trakteerde mezelf op een wiskundige vraag. Zolang ik nog wist dat A-kwadraat + B-kwadraat = C-kwadraat, daarbij bevestigde ik nog eens dat de schuine zijde C was, ook wel de hypotenusa genoemd. Dit alles heet betrijp van de dag 1de Stelling van Pythagoras. Zolang ik dit voor mezelf kon repeteren, was er met mij nog niet zoveel aan de hand. Ik zorgde wel dat ik de stelling van Pythagoras goed uit mijn hoofd kende. Dat scheelde zo een biertje of twee.

Voor Henk Krol is Facebook blijkbaar hogere wiskunde dus ik betwijfel of de truck van de Stelling van Pythagoras zal helpen om nieuwe fiasco’s te voorkomen. Cijfers en administratie zijn niet de sterkste punt van Henkie, maar misschien kan hij taalkundig beter uit de voeten. Voordat hij iets verstuurd op Facebook, moet hij eerst vijf spreekwoorden met dood opnoemen, misschien dat het kwartje valt. Een broertje dood hebben aan cijfers; de dood kent geen lieve kinderen; een nagel aan iemands doodkist zijn. Als de dood zijn voor. Met als grande finale: Ik heb een broertje dood aan al die conventies…….

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Begrip, van de dag (49) Stelling van Henk Krol

  1. Appelvrouw zegt:

    Het lijkt me veel vanzelfsprekender dat je iemands pagina eerst bekijkt voor je hem feliciteert.
    Als iemand jou volgt en je doet alleen het standaard felicitatiebericht, dan schiet je sowieso tekort.
    IK heb het vaker gezien dat overledenen op facebook gefeliciteerd worden en dat er nog van alles gedeeld wordt, ondanks dat er toch op die page van die persoon staat dat hij is overleden.
    Dan moet je niet een ander (of facebook) de schuld geven. Schakel gewoon uit dat je bericht krijgt dat iemand jarig is, dat soort felicitaties stellen toch geen snars voor.

Geef een reactie

