Begrip, van de dag (47) Grijs

20151121_140634

GRIJS

Erg wervend is de titel ‘Grijs’ niet. Ik geloof nooit dat Marco Borsato op het idee zal komen om zijn show Grijs te noemen. Vandaag is Grij-ij-s! Dat klinkt niet, dan hadden we Symphonica in Grigio gehad. Marco is voldoende streetwise om te weten dat zoiets niet verkoopt al zou het de waarheid, en wel de enige waarheid zijn. Maar vandaag wàs het grijs, intens grijs. Vanmiddag liep ik in de omgeving in het kader van mijn goede voornemens een beetje te blijven bewegen. Misschien even ergens een mooie foto schieten ter inspiratie voor een leuk blogje. Ik kwam niet verder dan de foto die de grijsheid van de dag symboliseerde.

Hoe anders had de dag gelopen als het gelukt was om tegen de achtergrond van de Betuwelijn een grote kale berk te kunnen fotograferen met wel twintig kraaien, of in ieder geval kraai-achtigen. Maar voordat ik de boom wist in te zoemen tegen de intens grijze achtergrond had de hele groep besloten krassend verder te vliegen, hun geluid langzaam betrijp van de dag 1wegsterven in de slome grijsheid van een zaterdagmiddag op het platteland.  Er had zomaar een flitsender begrip van de dag uit de atmosfeer kunnen komen, maar de atmosfeer was dus grijs.

Maar stiekem weet ik wel dat ik de atmosfeer zelf inkleur, al doet het decor vandaag goed mee. De eerste dag zonder sigaret, dus mijn laatste stoppoging is vandaag begonnen. En natuurlijk is dit de laatste, want anders had ik nu al buiten mijn nicotinetekort van afgelopen dag ingehaald. (Dit is een nadenkertje voor je grijze hersencellen.) Een half jaar voor mijn vijftigste, de dag van vader Abraham. De grijze baard van gisteren heb ik er afgeschoren en heb mijn vertrouwde blotekonte gezicht weer terug. Instictief wist ik dat het er daarmee iets minder grijs uit zou zijn, maar zo voelt het zeker niet. Het voelt absoluut grijs. Heel grijs.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Begrip, van de dag (47) Grijs

Geef een reactie

