Begrip, van de dag (43) Wordfeud

Screenshot_2015-11-17-18-47-11

WORDFEUD

Verslavingen heb je in alle soorten en maten. Ik doel daarbij niet op de hardcore middelen als nicotine, alcohol en drugs, ik doel eerder op guilty plesures. Kleine ondeugden, of eigenlijk ondeugdelijkheden in het leven. Meer dan een jaar heb ik veel te veel tijd gestoken in Candy Crush Saga. Ontzettend verslavend en eigenlijk begrijp ik nog steeds niet waarom. Objectief is het niet leuk, je wint er niets mee en na verloop, als je naar bed kruipt, voel je je ook nog eens leeg. En het ergste is dat voor dat je de slaap kunt vatten, de knallen van de candy’s nog door knallen. Mensen die dit wartaal vinden zijn gezegend, met in ieder geval gezond verstand. Nu heb ik iets anders, niet meer op de computer maar op de mobiel. Wordfeud.

Wordfeud is wel leuk, blijvend leuk. Ik speel al jaren met ene Ria van D., een bejaarde dame. Ik ken haar verder niet. Ook speel ik af en toe tegen collega’s, maar meestal speel ik tegen wildvreemden. Soms een potje en andere momenten duren de speelsessies meerdere partijen.De meeste partijen duren zo’n vijf dagen met enkele zetten per dag, andere duren soms wel een maand. Heel soms doen we speed ‘feudten’ en is het betrijp van de dag 1spelletje binnen een dag klaar. Voor het slapen gaan, in de trein en soms op het privaat zijn de plekken waar ik regulier een paar woordjes leg. Soms is het spannend en houd ik tijdens het tv-kijken de zetten van mijn tegenstanders nauwlettend in de gaten.

Raar eigenlijk, ik ben helemaal niet zo’n spelletjes mens. Scrabble vond ik een zenuwslopend spel, niet op de minste plaats omdat enige verfijnde motoriek een vereiste is. Dat heb ik niet en omdat ik het meestal in familieverband speelde was het vaak een optelsom van erfelijke belasting. Wordfeud is leuk, niet verslavend maar slechts een onschuldige ondeugd. Behalve dan tegen neef R. Neef R. wint bijna altijd. Vaak nog met een mega voorsprong, terwijl ik mezelf best wel slim vind en een bovengemiddeld taalgevoel heb. Maar onlangs heb ik gewonnen. De tweede keer dit jaar terwijl het bijna 2016 is. Dus dat mag in de krant of in dit geval in cyberspace.

 

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag, Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Begrip, van de dag (43) Wordfeud

  1. Rob Alberts zegt:

    Gefeliciteerd!

    Stormachtige groet,

Geef een reactie

