Begrip, van de dag (35) Tempelbezoek

IMG-20151109-WA0018

TEMPELBEZOEK

Mensen bezoeken nogal eens een kerk als ze een dagje uit zijn, of tijdens de vakantie. Vaak zijn het mooie historische gebouwen met vele mogelijkheden voor contemplatie. Ik ben er graag, vaak buiten de missen om. Maar kerken hebben niet het alleenrecht op historie en contemplatie, dat kan op vele andere terreinen ook. Zo was ik zondag j.l. in De Kuip in Rotterdam. ’s Middags zou ik de hoogmis bezoeken, de wedstrijd tegen 020.

In de ochtend waren we op tijd voor een rondleiding op het heilige gras dat we alleen maar mochten bekijken, maar niet beroeren. Een lege Kuip is bijna net zo indrukwekkend als een vol stadion. In de dug-out nam ik plaats en zag een betere wereld voor me. Een wereld betrijp van de dag 1waar hardwerkende voetballers niet zouden hoeven buigen voor de lucky ones. Ik dacht na over een mooi kampioenschap dit seizoen.

Het kampioenschap, daar geloof ik nog steeds in, maar het heeft die middag niet zo mogen zijn. De kansen waren er volop, maar een puntendeling met 020 was toch het meeste dat mijn gedachten hebben opgeleverd. En dat is natuurlijk hetzelfde als in kerken waar ieder gebedje ook niet meteen raak is. Hoe het ook moge zijn, het blijft wel een mooie tempel.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Begrip, van de dag (35) Tempelbezoek

  1. Rob Alberts zegt:

    De competitie is in ieder geval spannender geworden!

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

