Begrip, van de dag (16) Rob Geurst

betrijp van de dag 1

ROB GEURST

Een bezorgde burger plaatste vandaag een advertentie in de Volkskrant en doet een oproep aan Geert Wilders. Rob Geurst vraagt hem echt aan Nederland te denken, om met oplossingen te komen en niet de verdeeldheid te prediken. Een mooie geste van de bezorgde partijloze ondernemer die navolging verdient, daar waar het politici na al die jaren nog steeds niet lukt. Ik ben ook een bezorgde burger, al jarenlang. Ook ik ben al jarenlang partijloos met name omdat geen enkele partij meer met vergezichten komt, maar wel met hijgerige korte termijn  standpunten of anderen de maat neemt.

Zelf heb ik niet het geld om zomaar een advertentie te zetten, maar ik heb wel een blog. Met dit blog wil ik Rob Geurst best ondersteunen, want ik deel zijn zorgen. Ik weet niet of we onder het genot van een biertje het met elkaar eens zullen worden, maar dat hoeft ook niet. Het feit dat we een gesprek zouden kunnen aangaan, geeft al voldoende ruimte om in gezamenlijkheid te zoeken naar een oplossing. Een oplossing voor problemen in rob geurtNederland. Alleen de poging zou al meer kunnen opleveren dan het streven van Wilders naar verdeeldheid. De angst regeert in Nederland, of erger nog de angst wordt misbruikt en gekanaliseerd om te regeren.

Het feit dat Rob Geurst mogelijk meer rechtse standpunten heeft dan ik, leidt bij de ondernemer niet tot de tunnelvisie om Geert Wilders te waarderen. Ontevredenheid bij mij over de linkse partijen en dan met name hun gebrek aan invoelendheid over wat er daadwerkelijk leeft onder Nederlanders heeft mijn verbondenheid met links geminimaliseerd. Met name de ontkenning van angst en negatieve gevoelens bij bepaalde bevolkingsgroepen en de ridiculisering ervan, is voor het mij het brevet van onvermogen van die partijen. Mijn ontevredenheid met links, naast maatschappelijke zorg zal nooit leiden tot enige empathie met Wilders. In die zin steun ik Rob Geurst.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Begrip van de dag en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Begrip, van de dag (16) Rob Geurst

  1. Rob Alberts zegt:

    Instemmende linkse groet,

Geef een reactie

