52. NAZAAT uit de serie de kabbelende 100

In het afgelopen voorjaar zag ik het ineens in mijn eigen huis. Ik heb een soort van schilderij van Vincent van Gogh in huis. Geen echte natuurlijk maar net zo mooi. Vanuit 20150516_115904de eettafel kijken we op de trompetterboom die ieder jaar een beetje schuiner gaat staan. Natuurlijk is het geen olijfboom, maar hij gedraagt zich er wel een beetje naar. Het feit dat ik dit ‘schilderij’ zie, maakt me wel een beetje kunstzinnig. Misschien heb ik wel een beetje bloed van de schilder in mij. Weet ik veel hoe hij naast zijn penselen ook ander instrumentarium heeft gehanteerd. Hoewel in de liefde was hij niet zo gelukkig. Ik wilde nazaat 1wel wat met deze compositie, ik overwoog zelfs even een schilderscursus. Wie weet? Het is er niet van gekomen en de boom eenmaal vol in blad, begon steeds schuiner te staan en blokkeerde inmiddels een normale doorgang. In de zomer zijn de bloemetjes trouwens mooi en kleurrijk, echt iets voor een schilder in een dop, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Inmiddels is heeft het najaar zijn intreden gedaan, hoewel het nog best groen is. Mijn eigen ‘olijfboompje’ zal er aan moeten geloven. Ik wilde vandaag een begin maken om de jonge loten er alvast af te knippen, dat scheelt over een paar weken een hoop blad. Over nazaten gesproken, als u ooit overweegt een trompetterplant oftewel een Campsis Grandiflora aan te schaffen, bezint eer ge begint. Het is echt waar onkruid, heel mooi maar het fokt zich ondergronds door. Meters verder komt het weer bovengronds en een paar weken van onachtzaamheid en een nieuwe boompje heeft zich al weer gevestigd en dan op meerdere plaatsen, over nazaten gesproken. Vandaag zou de eerste aanval op de trompetterboom gedaan worden, maar eenmaal bezig wist ik het. Het is genoeg, hij gaat er aan en wel nu. Dan maar geen schilderij à la Van Gogh. Genoeg is genoeg. Volgend jaar kijk ik wel in hoeverre hij zich stiekem toch herstelt. De nazaten van onze trompetterboom zullen nog in lengte van dagen in onze tuin melden.

20151010_151203

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in de kabbelende 100 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op 52. NAZAAT uit de serie de kabbelende 100

  1. Rob Alberts zegt:

    Van Gogh hakte ook iets af ….

    Alleen dat groeide niet meer terug.

    De Trompetbloem is een van mijn lievelings klimplanten.

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

