32. HOOP DOET NIET ALTIJD LEVEN uit de serie de kabbelende 100

Gegroepeerd zien ze er prachtig uit. Tientallen bij elkaar in roze en donkerrood staan de fuchsia’s bij de Jumbo om de hoek in het loopgedeelte van de argeloze bezoeker van de super. Tijdens de pauze liep ik er tegenaan toen ik mijn middagboterham haalde. De planten zijn zo’n halve meter hoog en door het folie bijeen gedrukt, zien ze er lekker vol uit. In eerste instantie weet ik de impulsaankoop te weerstaan, 2 planten voor 8 euro is natuurlijk geen geld, 8 euro natuurlijk, maar toch. Na de bammetjes te hebben opgepeuzeld gaat het toch knagen, terwijl ik achter mijn computer de overwegend kale, saaie en ongezellige kamer bezie. Normaal interesseert het me niet, maar nu riepen de fuchsia’s vanuit de winkel een paar honderd meter verder op. ,,Koop me, koop me!” In een opgeruimde omgeving is het natuurlijk veel beter werken. Met een beetje kleur schiet de arbeidsproductiviteit omhoog.

2014-05-13 09.25.00
Tussen de bedrijven door toog ik naar de winkel en met in iedere arm een plant kwam ik tevreden terug. Wat nou een ongeïnteresseerd kantoorpik, gewoon twee joekels van planten op mijn kamer die de komende maanden voor iedere voorbijganger een lust voor het oog moeten zijn. Zorgvuldig zal ik de dode bloemetjes eraf trekken en iedere dag genoeg water natuurlijk. Wat zal mijn kamer letterlijk opbloeien met mij erbij. De eerste desillusie kwam meteen bij het uitpakken al. Ongezien waren al heel veel bloemetjes dood, zelfs onvolgroeide jongelingen vielen van de takjes af. Met de conclusie dat ze acuut water nodig hadden kwam meteen de tweede desillusie. Het water kwam bijna net zo hard van onder de plasticpotten, die ik wel op een schoteltje had geplaatst, uit. De papieren die er lagen werden kletsnat, de map bleef grotendeels gespaard. Met een handdoek kon ik de buitenkant drogen. Met de inhoud moet ik nog aan de slag namelijk mijn collega’s erover informeren. Kan toch moeilijk aankomen dat fuchsia’s belangrijker zijn dan hun overlevingstocht binnen het werk? Terwijl in de stille kamer met enige regelmaat steeds blaadjes en bloemetjes op de tafel en grond hoorbaar vielen, stelde ik vast dat twee van die kale dode takkenbossen ook niet heel erg opmonterde. Ik zal mijn best moeten blijven doen. Echter om nu al mijn beschikbare tijd als een Jiskefetachtig type mijn fuchsia’s te verzorgen in de baas zijn tijd, daar pas ik voor. Misschien zijn ze morgen wel dood, misschien ook niet.

 

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in de kabbelende 100 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op 32. HOOP DOET NIET ALTIJD LEVEN uit de serie de kabbelende 100

  1. marion zegt:

    ik kan me vergissen hoor, maar zijn fuchsiaatjes geen tuin-balkonplanten :p

    • Rob zegt:

      In Schotland zag ik prachtige bloeiende hagen van Fuchsia’s.
      Zoals hier veel hagen van Liguster worden aangeplant zag ik daar talloze Fuchsia-hagen.
      Ongelofelijk mooi!
      Vriendelijke groet,

Geef een reactie

