Kakelkrant van Sprakeloos 51: Free as a bird

Zondag 22 januari, ik zet op deze herfstige winterdag een krukje voor de beslagen ramen. Altijd heb ik gedacht, ik kan nog geen mus van een ooievaar onderscheiden. Maar waarom die negatieve zelfkritiek, gewoon boekje erbij en kijken maar. Daarmee kan ik een constructieve bijdrage leveren aan de vogeltelling, want zal de mus weer op één komen te staan? Ik ben wel nieuwsgierig. Het waaide hard en de minuten verstreken, maar geen vogel in onze tuin. In de lente barst het van het vrolijke gefluit en getjilp, wie wat fluit of tjilpt weet ik natuurlijk niet, maar vandaag helemaal niets.

Mijn gedachten dwalen af, naar vreemde vogels, uit de politiek bijvoorbeeld. Je zult de fuutachtige Geert maar tegenkomen in je tuin, wat zou ik dan doen? Of die sneaky Verhagen, gelijk een koekoek met allerlei rare streken door eitjes in andermans nesten te leggen. Of Henk Bleker met een veel te vroege vinkenslag om jonge vrouwtjes te lokken. In dat soort gevallen zou je niet meer zeggen: ‘Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht.’ Gelukkig zaten ze ook niet in de lucht.

Als ik die vreemde vogels in mijn tuin zou spotten, dan komt het slechtste in me boven. Ik zou dan letterlijke een vogelspotter worden en heel veel bijtende kakelkrantjes kunnen vullen. Een hele rij vogels uit Den Haag die heel veel rare dingen kakelen, dat zou leuk zijn. Ik zorg voor een snoer met pinda’s en wat vetbolletjes en het feest kan beginnen. Mijn stereo zet ik buiten voor de vogeltjesdans.

Helaas, geen vogel gezien, dus ook geen vreemde vogels. Geen ornithologische bijdrage vanuit Duiven, maar wel weer een kakelkrant. Dat dan weer wel.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Kakelkranten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Kakelkrant van Sprakeloos 51: Free as a bird

  1. klauwkikker zegt:

    Weer een leuke spranonkel.

  2. de stripman zegt:

    Geen resultaat is ook een resultaat, zeggen de echte wetenschappers dan. Ik hoop dat je je telling wel hebt doorgegeven op de website ? http://www.tuinvogeltelling.nl/ Daar kun je ook zien dat de huismus weer ‘gewonnen’ heeft…;o)

Geef een reactie

