Kakelkrant van Sprakeloos 48: Het laatste ageren tegen 1-1-4 wansmaak

In een tijd van bezuinigen, waarbij zorg voor ouderen ondanks de PVV(!) niet beter wordt, is geldverkwisting zuur. Dus in de tijd dat er geen geld is voor speciaal onderwijs en kinderen ‘met een smetje’ weggezet worden als verwende blagen. In een tijd dat banken een negatieve rol spelen door de hypotheekverstrekking nog moeilijker te maken voor starters (Henk en Ingrid), dus andermaal de economie om zeep helpen, terwijl hun eigen winsten en premies onverminderd gehandhaafd blijven. In een tijd waarbij Mark Rutte met een ‘barbie-smile’ blijft zeggen dat we allemaal moeten bezuinigen, hebben de mensen die het voor het zeggen hebben zich definitief laten gijzelen door de PVV en in hun kielzog de dierenfundamentalisten van de PvdD.

De caviapolitie is al een tijdje een feit, ik schreef er al eerder over, dat ik me kapot schaam dat volwassen mensen die zich minister mogen noemen 1-1-4 zitten te promoten. Alsof dan alles goed gaat komen in ons land. De grootste promotor van dit gedrocht is Dion Graus die zegt dat de Animal Cops goed zijn om potentiële mishandelaars in huiselijke kring voortijdig op te sporen. Wie was ook al weer die politicus die omgeven wordt met een justitieel smetje op dit gebied? Ik was er zelf niet bij, maar laat ik eens een dooddoener gebruiken, waar rook is, is vuur.

Ik had me erbij neer gelegd dat we verworden zijn tot een degeneratief land met onze Animal Cops. Ik zal deze kennis als een vent dragen. In mijn optiek is het, in tegenstelling tot wat veel dierfundamalisten beweren, niet zo dat de beschaving begint bij welzijn voor dieren. Voor mij is dierenwelzijn vanzelfsprekend, zoals goed onderwijs, zorg en een eerlijke verdeling van de welvaart. Mijn stelling is dat wie zich op een autistische wijze met dierenwelzijn gaat bezig houden, de weg kwijt is geraakt in de menselijke verhoudingen en menselijke communicatie. Zoals ik al zei, ik heb me er bij neergelegd en had me voorgenomen er ook niet meer over te schrijven totdat……

U raadt het waarschijnlijk al, totdat we onze vaderlandse degeneratie ook nog eens gaan promoten via Postbus 51 spotjes. En niet zomaar propaganda voor smakeloosheid, maar smakeloze propaganda voor ons culturele onvermogen. Voor mij is het serieus nemen van de PVV en de PvdD definief onmogelijk. Ook de partijen die dit gedogen, tegen hun politieke geweten in, neem ik niet serieus. Over dit onderwerp kakel ik niet meer tot de volgende verkiezingen. En omdat ik toch nog niet weet op welke partij ik moet stemmen, mag de partij met het meest voor de handliggende bezuinigingsvoorstel, afschaffing van de Animal Cops, op mijn steun rekenen.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Kakelkranten en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Kakelkrant van Sprakeloos 48: Het laatste ageren tegen 1-1-4 wansmaak

  1. Heb je een link naar die reclame? Ik heb het nog niet gezien.

  2. Helemaal mee eens Vincent. Waarom moet dit de laatste keer zijn?

    Ceesgegroetje

  3. Vind dat alle dieren fatsoenlijk behandeld moeten worden, maar voel me absuluut geen fundamentalist.
    Moet ook niet van de PVV en PvdD hebben, maar vind je gehamer op deze zaken toch een beetje te ver gaan. Want mensen doen het goed fout, hebben van deze mooie wereld een zooi gemaakt.

  4. Volgens mij geeft de PVV helemaal niet veel om dieren. De PvdD draait tenminste nog om dieren. Overigens gaat het met de PVV zelf lang niet meer zo goed in de peilingen. Dat geeft toch weer hoop.

  5. Ik had dus geen idee waar de spot over ging. Ik vraag me nu af waarom je hier tegen ageert. Telt dierenmishandeling niet als er elders zure bezuinigingen doorgevoerd worden.
    Tja ik heb al heel lang oog voor de harteloze manier waarop wij hier en daar met onze dieren omgaan. Het is jammer dat de PVV er mee aan de haal gegaan is maar ik zie graag dat dierenmishandeling aangepakt wordt.

Geef een reactie

