Kakelkrant van Sprakeloos 31: Als de hemel op je kop valt!

Is dit nu zo’n dag die je over twintig jaar zal bij blijven en dat je precies wist waar je was en wat je deed? ‘Toen Europa uit elkaar barstte, was ik …????.’ De meesten vraten uit hun neus en ook ik stond erbij en ik keek er naar.” Wat moet je ook anders, want volgens mij begrijpt niemand er meer iets van en er zullen nog heel veel economen, politicologen en historici afstuderen en promoveren op 26 oktober 2011, of misschien een dagje later, of twee.

Of is het voornamelijk de media die ons doet geloven dat al die dames en heren die we gekozen hebben, het voor ons allemaal gaan oplossen? Zelf roeptoeter ik ook dapper een deuntje mee via twitter en nu dit blog. Die angst voor de onzichtbare economie doet me denken aan de Galliërs, die hun leven lang dapper vochten, maar wel bang waren dat de hemel op hun dak zou vallen. Illusionaire angst, wie zal het zeggen.

We hebben tenminste wel een hardleerse minister die altijd kan zeggen: “Ik weet nog precies wat ik voelde, dacht en deed. Ik voelde de ranzige adem van een horde PVVers, ik bedacht me geen moment en schopte een weerloze Nederlands Limburgse uitvreter terug naar zijn geboortegrond in Angola.’

Zeker, midden in de eurocrisis neemt de Nederlandse regering de VOC mentaliteit aan en zorgt ervoor dat de winkel blijft draaien. Een fier besluit onder verantwoordelijkheid van minister Gerd Leers door de jongeman Mauro uit te wijzen. Voor hem is de hemel al op zijn plaat gevallen, dus het kan wel degelijk.

Dus doe ik voorlopig maar een plaat op mijn hoofd ter bescherming, voor als de hemel daadwerkelijk gaat vallen. En dat is altijd nog beter dan een plaat voor me kop.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Kakelkranten en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Kakelkrant van Sprakeloos 31: Als de hemel op je kop valt!

  1. Dat ik in mijn kartonnen doos aan mijn kleinkinderen vertel dat ‘pensioen’ geen bloem is maar dat het vroeger een uitkering was voor opa’s zoals ik, -vóórdat de euro instortte en de gulden terugkeerde.

    Ceesgegroetje

  2. Nu ik hoop toch maar dat het dak het houd.
    Maar wat Leers doet is natuurlijk weer buigen voor de grote baas.. of moet ik zeggen het grote tuig.

  3. Vincent, die mensen zijn geen tuig, maar wel vaak dom en egocentrisch, tenminste degene die ik ken.

Geef een reactie

