Kakelkrant van Sprakeloos 10: Aalst, Belgische hondjesstad

 

Even heb ik getwijfeld, zal ik meekakelen of niet. Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan. Surfend bij de verschillende sociale media, stuitte ik op een stukje met de opmerkelijke titel burgemeester van Aalst, Ilse Uyttersprot, heeft seks in het openbaar. Misschien bent u dan meteen geneigd het hoofd rechtschapen af te wenden, maar ik ben nieuwsgierig. En inderdaad, een stel dat bezig is op een toren, dus geen ranzige details, maar overduidelijk op zijn hondjes met elkaar aan het communiceren. Ik lees de uiteenlopende commentaren van “laat ze toch lol hebben” en “wat een liefdeloze seks”. En wat dat laatste betreft, het was overduidelijk een quickie en het stel ging over tot de orde van de dag. Tja, ieder zijn lol, ik oordeel niet over de intimiteiten van een ander. Hoewel intimiteiten, het is toch maar gefilmd. Hoor je zoiets, burgemeester of niet, wel in het openbaar te doen? Roep je de hoon niet over je af, burgemeester of niet? Allemaal vragen die door mijn hoofd spookten. 

Een blogje schrijven? Mijn eerste reflex was, ja. Mijn tweede, irrationele ingeving was nee, want daarmee zou ik een waardevolle loopbaan schaden. Uiteindelijk bedacht ik, dat heeft ze nu toch al gedaan, laten we het thema maar ter hand nemen, per slot van rekening ben ik een kakelkrant gestart, dus kakelen maar. Geen verspreiding van het filmpje, daar ligt mijn grens.

Het feit dat het de burgemeester van Aalst is, doet eigenlijk niet ter zake, hoewel het een uiterst ‘smakelijk’ saillant detail. In Nederland hadden we enkele jaren geleden een PvdA wethouder in Nijmegen, die met de liberale VVD-opponent na de vergadering in het fietsenhok orale seks had, te zien op de bewagingscamera’s, maar niet op internet. De wethouder is inmiddels burgemeester van Heerlen, het kan verkeren, al weet ik niet of het een promotie was.

Het filmpje bekijkend, kom ik tot de conclusie dat ik zoiets eigenlijk helemaal niet wil zien. Ik vind parende mensen eigenlijk helemaal niet zo’n smakelijk gezicht. Ik krijg er zo’n idee bij zoals veel hondeneigenaren ook hebben, als ze hun Fikkie laten poepen en besmuikt de andere kant opkijken. Hoe natuurlijk dan ook, neuken is iets dat tussen twee, of van mijn part drie, acht of tien mensen, maar niet voor de openbaarheid.

De zeden van de Belgen kennende, denk ik dat mevrouw de burgemeester het moeilijk gaat krijgen, terwijl ik nog maar aanneem dat de man in kwestie haar partner is, zodat we op dat vlak niet nog meer saillante details krijgen. Nee, Ilse Uyttersprot is goed aan de beurt, maar dat was ze hopelijk al, zodat niet alles voor niets is geweest. En toch is het raar. Onlangs schreef ik over mijn oprechte verbazing ten aanzien van het ontslag van rechtsvervolging van Dominique Strauss-Kahn. Die lijkt op één of andere onduidelijke wijze als held ontvangen te worden in Frankrijk. Dat zit er vrees ik niet in voor de burgermoeder van Aalst.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Actueel Sprakeloos, Kakelkranten en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Kakelkrant van Sprakeloos 10: Aalst, Belgische hondjesstad

  1. Of het nu komt door de tekst van je blog of de getoonde foto maar het filmpje schijnt verwijderd te zijn. Ik vind het minder op kakelen maar meer op komkommeren lijken. Of ga ik nu te ver m.b.t. dit onderwerp?

  2. Ieder zijn/haar meug. Of het nu de burgemeester of de paus is.

    • sprakeloosid zegt:

      Johan, ieder zijn meug, maar misschien tussen vier muren of niet in het zicht? Publieke functies vraag om carnavaleske reacties, dat weten ze in Aalst maar al te goed. Ieder zijn meug is een beetje primair liberaal mijns inziens.

  3. Dank, voor je mail.
    Vanmorgen kwam dit filmpje ook al voorbij alleen toen werd aangegeven dat het filmpje verwijderd werd.
    Maar blijkbaar toch niet helemaal.

  4. bert zegt:

    ach, zo preuts zijn we in België ook al lang niet meer – maar inderdaad, Strauss-Kahn is de held, terwijl dat zaakje uren boven de wind stinkt – zo gaat het wel meer in de rechtspraak, verkrachters en misbruikers gaan in de meeste gevallen vrijuit.
    Voor mijn part mag de burgemeester er met een berisping vanaf komen – de carnavalsvereniging van Aalst zal er in elk geval zeker blij mee zijn – inspiratie voor menig wagen volgend jaar !

  5. Pingback: Kakelkrant van Sprakeloos 11: PVV bashers zijn ook treurniswekkend | sprakeloosverhalen

Geef een reactie

