Kakelkrant van Sprakeloos 8: DSK bezoedelt het rechtsgevoel

Soms ontstaat er een mondiale melange die zijn weerga niet kent, een heus soepzootje. Ik heb het over Dominique Strauss Kahn (DSK) met zijn zakie in New York. Er komt geen zaak en DSK is waarschijnlijk vanaf vandaag weer vrij man. Maar dat was hij toch al, want hij permitteert hij zich al jarenlang seksuele avances met alles wat een rok aan heeft? Tenminste, ik geloof heilig in de waarheid van spreekwoorden, waar rook is, is ook vuur. En rondom DSK hangt veel rook, dus ik ga er zomaar vanuit dat het er vaak vurig aan toe is gegaan.

Hedenochtend hoorde ik op de radio dat het forensisch onderzoek naar de verkrachting van het Afrikaanse kamermeisje door DSK onomstotelijk bewijzen levert richting de Don Juan uit Frankrijk. (schouder ontwricht bij de vluchtpoging van de vrouw en blauwe plekken in de schaamstreek) Hoewel geen kenner van SM, maar als niet-jurist lijkt me dit duidelijk. Echter het snolletje uit Afrika schijnt een pathologische leugenaar te zijn. Ze loog over haar afkomst, de groepsverkrachting in land van herkomst zou niet waar zijn en haar contacten zijn dubieus. Ik weet niet hoe de gemiddelde contacten van Afrikaanse emigranten zijn, maar als gast in vijfsterren hotels zul je ze niet vaak tegenkomen.

Het is dus haar woord tegen het zijne, dus het recht kan zegevieren, het OM ziet geen heil meer in de zaak, DSK is een vrij man. Dit gaat tegen mijn rechtsgevoel in, hoewel ik weet dat iemand pas schuldig is op het moment dat hij veroordeeld is. Echter het stinkt hier naar schaamteloze klasse-justitie in de VS. En dat is niet het ergste. Als ik de commentatoren mag geloven in Frankrijk, wordt DSK als een held ontvangen. Dat hun grote man een ‘arm’ Afrikaans meisje heeft bezoedeld is van generlei belang. Het is belangrijk dat DSK ontzoedeld is en daarmee La République. Ze ontvangen hun verkrachterheld met open armen.

Een mondiaal soepzootje, de Amerikaanse klasse-justitie in combinatie met misplaatste Franse geilheid onder het mom van “Nous sommes Latin Lovers, nous sommes meilleurs comme les Italiens, plus meilleurs’ Het rookgordijn rondom DSK is gesloten. Hij kan zijn vurige zaken continueren.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Actueel Sprakeloos, Kakelkranten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Kakelkrant van Sprakeloos 8: DSK bezoedelt het rechtsgevoel

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik begrijp dat op je begeleidende foto Obama Dominique tegen houdt om aan zijn Michelle te komen? Ach, Huwelijkse moraal is voor iederen weer anders. Vandaag lees ik over een nieuw onbekend derde kind van onze Prins Bernard.
    Verontruste groet

  2. sprakeloosid zegt:

    De begeleidende foto vond ik toevallig en vond ik erg geinig in dit kader. Die huwelijke moraal zal me een zorg wezen, zo ‘Frans’ ben ik ook wel weer. Dit gaat wat mij betreft verder dan de huwelijke moraal nl. het Amerikaanse rechtsysteem en de Frans ethiek

    • Rob Alberts zegt:

      Het Amerikaanse rechtsysteem deugt in veel gevallen gewoonweg niet. Dat ben ik volledig met je eens. Met mijn verwijzing naar Prins Bernard wilde ik aangeven dat ethiek ver van huis of dichterbij ook vaak ontbreekt.
      Ik ben in twee verschillende kleine zaken zelf voor een Nederlandse rechter geweest. In beide gevallen heeft mijn ontzag ook een deuk opgelopen. Hoewel ik beide keren zonder kleerscheuren zo weer buiten stond.
      Vriendelijke groet.

  3. Rob Alberts zegt:

    Off topic: ik heb via de mail contact gehad met Peter Smith, m.b.t. Klean.
    Dank voor de link!
    Vriendelijke groet

Geef een reactie

