Kakelkrant van Sprakeloos 5: Is Finlandia van Grieg? Nee, natuurlijk niet.

 Voor dat Knevel & VandeBrink beginnen snel nog iets bloggen in mijn Kakelkrant over Finland voordat al het gras voor mijn fouten is gemaaid. Het gaat neem ik aan vast ook over de nieuwe politieke crisis in Europa. Ik vraag me af hoe die Finnen en Grieken het bij elkaar hebben weten te verzinnen. Technisch begrijp ik er niet zoveel van, want waar halen de Grieken het geld van een borg vandaan. Moet eerst een naïef lid van de gemeenschap storten en dan kunnen de Grieken dat geld apart zetten om de aalmoes van Finland te accepteren? Dat Wilders in de hoogste boom zat, begrijp ik deze keer heel goed. Al ben ik het absoluut niet met hem eens. Willen we Europa, en ik denk dat het niet eens een kwestie is van willen, maar moeten, dan moet die bange Europese Slangenkuil met ego’s en kleine nationale deelbelangen eens volwassen worden. Het zal toch niet zo zijn dat Europa begint bij Griekenland, maar er ook eindigt.Hedenavond had ik trouwens een briljante Twittervondst, maar geen reactie, dus hier nog maar een beetje jengelen om bevestiging van mijn erudiete status.

Was Finlandia van #Sibelius of Grieg? Vroeger Sibelius, nu is het Grieg, met de Finnen #EU we moeten maar kunnen niet http://t.co/MGKAZHI

Maar een stukje klassiek voor de liefhebber cadeau van mij, want zo kan het ook in Europa.

PS. In 6 minuten getypt, nu nog even plaatsen en dan ga ik aanschuiven bij de nachtelijke kwezels van de EO.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Kakelkranten en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Kakelkrant van Sprakeloos 5: Is Finlandia van Grieg? Nee, natuurlijk niet.

  1. renescheffer zegt:

    Nou ja Finnen…..
    Wat zijn Finnen these days. U bedoelt echte Finnen?.

  2. Aad Verbaast zegt:

    == want waar halen de Grieken het geld van een borg vandaan. ==
    Niet zo ingewikkeld: landen zorgen borgafspraak lenen geld aan Griekenland, en die Grieken kunnen dat geld dan weer als borg aan de Finnen geven. Kat in het bakkie.
    Ik ben wel voor een borgsysteem. Bij deze opteer ik voor een paar hectare grond aan de kust van een of ander eiland of de Peleponesos. Ik ben niet zo kritisch. 😉

    Als ze alles hebben terugbetaald, dan pak ik gewoon weer mijn biezen.

  3. Appelvrouw zegt:

    Voor klassieke muziek wil ik het geluid nog wel eens aanzetten.
    Maar dit horend zie ik de hele wereld instorten.
    Het geluid maar weer uitgezet en verbeeld me dat de Europa vierkant is zonder hoeken.

Geef een reactie

