TIJD, vriend of vijand

 

Tijd
Eindeloos en zo beperkt
 Waait voorbij, ongemerkt
 Somtijds een magistrale dwingeland
 Het leven ‘in moeten’ verzand

Tijd
On(be)grijpbaar, maar zeer beslissend
 In vloek en zucht het leven wissend
 Je leven voorbij, maar wat gedaan?
 In dat somtijds eindeloze bestaan.
 
Tijd
 Vriend of vijand in het menslijk leven
 ‘k Weet het niet, het is om het even
 Tijdloos zweven of de tijd verdreven?
 Ik zal er mee moeten leven.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Rijmelarijtjes en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op TIJD, vriend of vijand

  1. Tijd is het kostbaarse wat er is.

  2. Chiel zegt:

    Een vraag die ik me regelmatig stel, mooi verwoord.

  3. sprakeloosid zegt:

    @antoinette, het kostbaarste misschien, maar tegelijkertijd zo vluchtig….
    @Chiel: soms komt zo iets op, waar vandaan? Wist ik het maar dan kan ik een leuk blogje beter sturen.

  4. Aad Verbaast zegt:

    Een schaars goed. Er wordt om gevochten!

Geef een reactie

