Mijn absolute favoriete gedicht

Toen mijn kinderen nog iets kleiner waren, heb ik ze heel veel voorgelezen en met mijn jongste( toen10) doe ik dat nog bijna iedere avond. Vaak waren het verhalen (Harry Potter, Kameleon, boeken van Jacques Vriens of Carry Slee en helaas te weinig van bijvoorbeeld Thea Beckman, maar de smaak als vader mag je niet opdringen vind ik) en soms gedichtjes en/of liedjes.

Heel smakelijk heb ik samen met mijn kinderen, tot op de dag van vandaag gelachen om het volgende gedicht:

Dag papegaai, zei de pinguïn
Dag papegaai, zei de papegaai
Nee, zei de pinguïn, jij moet dag pinguïn zeggen
Nee, zei de papegaai, jij moet dag pinguïn zeggen
Jij bent een papegaai, zei de pinguïn
Jij bent een papegaai, zei de papegaai
Stomme papegaai, zei de pinguïn
Stomme pinguïn, zei de papegaai

Het is een gedicht van Erik van Os. Ik zou niet weten hoe Erik van Os gezien moet worden in de literaire hiërarchie en het kan me ook niet schelen, ik vind het erg grappig en daarmee is misschien wel alles gezegd over mijn kunstzinnigheid.

Over sprakeloosid

Sprakeloos, en verhalen over die sprakeloosheid, maar ook verhalen die me sprakeloos doen staan. Kortom, over politiek, maatschappij, boeken, eigen verhalen en soms iets over mezelf. Maar verhaalt niet ieder geblogt woord over mezelf. Kortom, sprakeloos verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Rijmelarijtjes en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Mijn absolute favoriete gedicht

  1. cor3306 zegt:

    je hebt gelijk helemaal; leuk gedicht want het heeft zo’n lekkere logika

  2. sprakeloosid zegt:

    kleine lekkere logica, cor en paco daar zit het hem in.

  3. sil zegt:

    Ik zou graag willen weten uit welk boek dit gedicht komt.

Geef een reactie

